Du er her: Kundeservice » Faktureringsløsninger

Faktureringsløsninger

Digipost

Våre kunder kan få fakturaen elektronisk gjennom Postens digitale postsystem Digipost. Gjennom Digipost får brukerne tilgang til en egen digital postkasse som kan benyttes til sikker kommunikasjon.

Dersom du allerede har registrert en Digipostbruker, vil vårt system automatisk velge denne kanalen.

Les mer om Digipost og hvordan du kommer i gang her.

 

Faktura via epost
Alle våre kunder med en registrert epost-adresse hos oss vil automatisk få tilsendt faktura på epost. Unntaket er de av våre kunder som har registrert seg på Digipost.

 

AvtaleGiro, enklere blir det ikke
Med AvtaleGiro blir regningene dine betalt automatisk på forfall.

  • Du blir varslet om trekket og beløpets størrelse minimum 7 dager før belastningen skjer.
  • Du har full oversikt og kontroll med din konto via kontofon, nettbank og kontoutskrift.
  • Regningene dine betales alltid i tide og du unngår purringer og gebyr ved
    for sen betaling.

    ValdresEnergi kontonummer: 7874.05.88108

    Skjema for AvtaleGiro klikk her.



eFaktura
Vi ønsker at våre kunder skal ha alle valgmuligheter når det gjelder å betale strømregningen. Hos oss har du derfor mulighet til å benytte både AvtaleGiro og eFaktura.

Med eFaktura vil du ikke lenger få faktura i posten. All fakturainformasjon vil i stedet gå elektronisk, noe som gjør fakturering og betaling enklere både for deg og oss. For å kunne benytte eFaktura må du ha nettbank, dvs. at du betaler dine regninger via din banks nettsider.

Hvordan får jeg eFaktura?

Stikkordsmessig fungerer løsningen slik:

  1. Bestilles i kundens nettbank under betalingsmottakere. Ved spørsmål om efakturareferanse står dette oppgitt på siste faktura fra oss. Har du ikke mottatt faktura enda, ta kontakt med oss på tlf. 61 36 60 00 eller epost: post@valdresenergi.no . Når vi har avregnet ditt anlegg, vil du få en epost med melding om at du har mottatt en eFaktura.
  2. efakturaen ligger nå i din nettbank. Du må inn der for å godkjenne fakturaen før betaling finner sted. Dersom du i tillegg har avtalegiro, vil fakturaen automatisk bli belastet din konto uten at du trenger gjøre noe mer.
  3. All informasjon du er vant til å finne på papirfakturaen finner du også på eFakturaen.
  4. Neste gang du mottar en faktura fra oss og betaler den via din nettbank, vil du fra enkelte nettbanker få melding om at vi tilbyr eFaktura. Du kan da velge å gå gjennom en prosess, som vil gi deg eFaktura fra oss neste gang.

    Dersom du ikke får melding om at vi tilbyr eFaktura, vil du sannsynligvis finne informasjon om dette i din nettbank. Finner du ikke slik informasjon, henvend deg da til din bank.

    I forbindelse med bestilling av eFaktura kan du få spørsmål om eFakturareferanse.
  5. Finner du den ikke, så ta kontakt med oss, så hjelper vi deg. Dersom du har flere abonnement, må du bestille eFaktura på hver enkelt.

    Informasjon lagt ut 03.02.2010 fra Client Computing Norway
    TIME OUT PÅ ÅPNEDE EFAKTURA I NETTBANK
    Et formelt sikkerhetskrav fra BBS er maksimalt 5 minutters visningstid av efaktura i sluttkundens nettbank. Dette betyr i praksis at link mot fakturadetaljer og eventuelt link tilbake til hovedfaktura, vil slutte å fungerer etter 5 minutter. Hvis sluttkunden får en "timeout", vil fakturaen måtte åpnes igjen fra nettbank. Dette er nå implementert også for dere.

Du finner mer informasjon om efaktura på nettsidene til Bankenes Betalingssentral »